Przejdź do treści (Skrót: Ctrl+Shift+5)

Nagłówek artykułów

Kino

PROJEKCJA FILMU Grzegorza Królikiewicza Na wylot

Wpis archiwalny

krolikiewicz film 2

krolikiewicz film 4PROJEKCJA FILMU Grzegorza Królikiewicza "Na wylot" - kultowego filmu awangardy lat 80-tych; oraz fragment filmu „Tańczący jastrząb" wraz z dyskusją. Wieczór i dyskusję z widownią poprowadzi Waldemar Czechowski.

rok produkcji: 1972
premiera: 11 V 1973
czas trwania: 70 min
Reżyseria: Grzegorz Królikiewicz
Scenariusz: Grzegorz Królikiewicz
Zdjęcia: Bogdan Dziworski
Obsada:
Franciszek Trzeciak [Jan Malisz], Anna Nieborowska [Maria Maliszowa], Irena Ładosiówna [staruszka], Lucna Winnicka[właścicielka zakładu fotograficznego], Ewa Zdzieszyńska [Ewa, uczestniczka libacji], Halina Szram [córka staruszków], Jerzy Block [staruszek], Aleksander Czajczyński, Marcel Novek [uczestnik libacji], Edward Radulski [Edek, uczestnik libacji], Janusz Sykutera [architekt], Jerzy Stuhr [brat Malisza], Jerzy Zalewski
Montaż: Zofia Dwornik
Muzyka: Henryk Kuźniak, Janusz Hajdun
Scenografia: Jarosław Świtoniak
Produkcja: Studio Filmowe „Silesia”
Kierownictwo produkcji : Jerzy Rutowicz
Lubuskie Lato Nagrody: Wyrafinowany formalnie debiut Grzegorza Królikiewicza, stanowiący rozwinięcie założeń teoretycznych z jego pracy Przestrzeń poza kadrem, stał się jednym z najciekawszych filmów polskiego kina.

krolikiewicz film 2• Filmowe Łagów 1973: Grand Prix Złote Grono, nagroda za muzykę dla Henryka Kuźniaka i Janusza Hajduna, nagroda za pierwszoplanową rolę męską dla Franciszka Trzeciaka
• Don Kichot 1973
• Nagroda Entuzjastów Kina Samowar 1973
• Nagroda Josefa von Sternberga 1973 dla Grzegorza Królikiewicza
• MTF Mannheim (RFN) 1973: nagroda FIPRESCI
• Złota Kamera 1973 dla Grzegorza Królikiewicza za debiut
• Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego 1974 dla Franciszka Trzeciaka

krolikiewicz film 1Lata trzydzieste. W pijackiej melinie na przedmieściach Krakowa poznają się Maria i Jan. Niebawem mężczyzna traci pracę w zakładzie fotograficznym. Biorą samotny ślub. Ich związek od początku naznaczony jest piętnem nędzy, poniżenia, beznadziejnych prób znalezienia jakiejkolwiek pracy. Kolejne, niezwykle intensywne sceny-odsłony – brutalna odmowa przyjęcia do pracy w pracowni kreślarskiej, traktowanie obojga przez rodzinę jako nierobów – przedstawiają małżonków w momentach depresji, wiodącej w konsekwencji do całkowitej zatraty poczucia własnej wartości.

Sala widowiskowa/wstęp wolny