Przejdź do treści (Skrót: Ctrl+Shift+5)

Nagłówek artykułów

Koncert

„Operowy zawrót głowy” – miniopera dla dzieci / wydarzenie w ramach festiwalu ”35 Warszawskie Spotkania Muzyczne”

Wpis archiwalny

  09.05. 2021 / niedziela / g. 18  

/ transmisja online na profilu SDK na Facebook`u  

Link prowadzi do wydarzenia na Facebooku


Niedziela to czas koncertów rodzinnych.

Propononujemy koncert dla dzieci w ramach Festiwalu ”Warszawskie Spotkania Muzyczne” - „Operowy zawrót głowy” Macieja Małeckiego z udziałem Kropki (sopran Joanna Freszel), Wykrzyknika (bas baryton Artur Janda) i kwartetu smyczkowego Polonika.


Ta pełna humoru muzyczna perełka na pewno trafi do serc i umysłów dzieci, ale też starszych słuchaczy, ceniących mistrzostwo dźwięku i słowa.
„Operowy zawrót głowy” transmitowany będzie ze sceny Służewskiego Domu Kultury.

Wykonawcy:

Joanna Freszel – sopranNa zdjęciu Joanna Freszel. Artur Janda – bas Na zdjęciu Artur Janda w smokingu i muszce. baryton
vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv










Na zdjęciu Kwartet Polonika na scenie: cztery kobiety z instrumentami smyczkowymi przy pulpitach nutowych, Fot. Kasia Chnura.Kwartet Polonika w składzie:
Paulina Kusa – I skrzypce
Anna Szalińska-Zaziębło – II skrzypce
Magdalena Małecka-Wippich – altówka
Krystyna Wiśniewska – wiolonczela
Magdalena Małecka-Wippich – reżyseria, libretto i teksty piosenek
Małgorzata Strzałkowska – teksty piosenek
Anna Seniuk – konsultacje aktorskie

W programie:

Maciej Małecki
Operowy zawrót głowy – miniopera dla dzieci (2017)

 

Informacje o Festiwalu:

Warszawskie Spotkania Muzyczne organizowane są od 1986 roku przez Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich. To jedyny festiwal skupiony na twórczości kompozytorów działających w Warszawie. Jego cechą charakterystyczną jest też prezentacja nieznanych dzieł muzyki dawnej. Takie połączenie muzyki historycznej i współczesnej tworzy czasem zaskakujące konteksty, inspirując powstawanie nowych utworów wykorzystujących języki różnych epok. Festiwal unika jednocześnie prezentacji dzieł epoki klasycyzmu i romantyzmu, chyba że są to utwory zapomniane lub niedawno odkryte, warte poznania. Dzięki temu powstaje alternatywa dla „mainstreamowego” repertuaru obecnego na co dzień w filharmoniach i rozgłośniach radiowych, będąca jednocześnie jego ważnym uzupełnieniem.