Przejdź do treści (Skrót: Ctrl+Shift+5)

Nagłówek artykułów

Archiwum

Próby Weneckie

Wpis archiwalny
wystawa fotografii Wojciecha Barczuka, Stanisława Fitaka i Wandy Hansen
 
 Wenecki klimat utrwalony na fotogramach. Serdecznie zapraszamy na wystawę inspirrowaną jednym z najpiękniejszych miast Włoch. Autorzy zdjęć są członkami Klubu Wenecjan. Od kilku lat wyjeżdżają na wiosenne plenery do Wenecji, czego rezulatem jest prezentowana wystawa.

Wojciech Barczuk, zafascynowany fotografią od wczesnej młodości, traktował ją początkowo jako hobby i klucz do poznawania rzeczywistości. Z czasem zainteresowanie i hobby osiągnęło podstawy do zawodowego uprawiania fotografii. Okres największej aktywności, jako fotograf, przeżył w latach 1969/1981. Zajmował się głównie fotografią prasową, ilustracyjną i użytkową, współpracując z agencjami fotograficznymi oraz kilkoma redakcjami pism periodycznych. Zawsze działał jako wolny strzelec, nie należąc do żadnego z fotograficznych związków twórczych.

Stanisław Fitak jest czlonkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Od roku 1976 do chwili obecnej pelni różne funkcje we władzach ZPAF. Jest autorem 10-ciu wystaw indywidualnych i ponad 120 zbiorowych oraz laureatem licznych nagród i wyróźnień. Najważniejsze prezentacje to: 1973 Warszawa, 1974 Brno, 1978 Monachium, 1978 Lublin, 1979 Warszawa, 1987 Warszawa, 1988 Buenos Aires, 1989 Biala Podlaska, 1990 Warszawa, 1995 Axel, 2000 Warszawa. Fotografuje najstarsze zabytki i dzieła sztuki. Zajmuje się nauczaniem fotografii; aktualnie wykłada w Studium Fotografii ZPAF i Wyższym Studium Fotografii i Technik Obrazowania.

Wanda Hansen zajmuje się grafiką użytkową, ilustracjami książkowymi, projektowaniem wnętrz, portretami i fotografią. Jest organizatorem Mokotowskiego Konkursu Fotograficznego, prowadzi Klub Fotograficzny przy Służewskim Domu Kultury. Jest czlonkiem Rady Artystycznej Związku Polskich Artystów Plastyków, kuratorem wystaw fotografii i jurorem konkursów. Jest autorem wystaw indywidualnych i zbiorowych. W 2008 roku zdobyła II nagrodę w konkursie fotograficznym Architektura postindustrialna w obiektywie oraz III nagrodę w konkursie Warszawa postindustrialna.